Ośrodek Pomocy Społecznej w Mszanie informuje, że osoby z niepełnosprawnością mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach realizacji programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod nazwą „Aktywny Samorząd”.
Nabór wniosków trwa: od 28 października do 30 listopada 2024 roku.
Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej?
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia- orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.
Kto może być wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć:
- we własnym imieniu - gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
- w imieniu i na rzecz osoby niepełnosprawnej - gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
- w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych - gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
- w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej).
Jaka jest wysokość pomocy?
- 100 zł miesięcznie
PFRON zrefunduje koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Przykładowo:
- jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące- 300 zł),
- jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące- 400 zł),
- jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy- 600 zł),
- jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy- 600 zł).
Podstawą do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku jest zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
- podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem
- opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez te placówkę.
Wnioski należy złożyć w Zespole Dofinansowań PFRON, Środków Zewnętrznych oraz Wsparcia Uchodźców, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Wałowej 30 lub przez Internet w Systemie Obsługi Wsparcia.
Dodatkowe informacje można uzyskać także na stronie internetowej www.pcpr-wodzislaw.pl (zakładka „Aktywny samorząd”) lub pod numerem telefonu /32/ 455 14 30 wew. 33 lub 34.